Ägnar mig åt

Försöker vara närvarande, delaktig och intresserad av mina barn. Vi är ju faktiskt lediga tillsammans. Jag har all tid i världen att ge dem min fulla uppmärksamhet. Vad jag nu märker är att de inte önskar det. De vill vara ifred. Förvånande först men när jag sen tänker efter så inser jag. De vill veta att jag finns för dem men inte vara med mig. Så jag ägnar mig åt sysslor som gagnar hela familjen. Jag bakar bröd. Ja så har jag den berömda egentiden. Jag läser tegelstensboken i partytältet. Medan jag hör mina barn leka tillsammans. Lite förskönat kanske... Jag hör dem umgås, ibland kivas de ibland är de i samförstånd. Vi är nog i fas. De vet vart jag finns. De behöver inte se mig. Wow, är jag redo? 
Jag blandar frimodigt mjölsorter och hoppas på det bästa. Väger lite och måttar så gott jag kan. Receptföljande är ju besvärligt för min del. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt