Takt

Håller ett ganska högt tempo på veckorna. Detta har varit min första lediga helg på ett bra tag. Då passade jag på att slå av på takten. Detta tråkade ut mina barn som började längta efter skolan... Ja så kan det bli. Det är inte fel att vara uttråkad ibland. Jag var iförd pyjamas hela lördagen. Skönt att vara lat och slapp. Lite uttråkad och väldigt nöjd med det. Söndagen krävde påklädning. Lc hade bokat bord. Inte på krogen utan det var loppisdags. Vi sålde bra, drygt ett par tusen som nu skänks till Elina, tjejjouren i Skövde. Toppen! Efter att packat ner det som inte blev sålt i lådor som vi imorgon lämnar till Röda korset, kom jag hem till dukat bord. Spenderat riktigt mycket tid med mina ungar denna helg. Tand har tappats, kalas har avklarats och närhet är tankad. Vanligt familjemys. För mig kändes det så oerhört nödvändigt. Kan inte säga att jag haft så många timmars sällskap av mannen dock. Han har haft en konserthelg. Fredagkväll i Stockholm och lördagen i Göteborg. Fast det är just detta som är skillnaden. Hyfsat hög kvalitet kontra riktigt många timmar. Barnen behöver tid, mycket tid. Niklas och jag behöver också tid ihop men har erfarenheten att luta oss mot, den som säger att vi klarar oss om vi bara tar noga vara på den tid vi har för oss. Idag tog vi vara på tiden men det var en hårt arbetande prästs tid. Spontanfika som blev extremt inplanerad mellan dagens gudstjänster. Bjöd hit familjen Boger. Så charmiga. En väl spenderad söndagseftermiddag som hann övergå i kväll. Trötta barn nattades, mannen och jag landar i soffan för seriöst tv-tittande. Modern family- maraton!!! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt