Hårt drabbad

Nått knepigt muterat mansvirus har attackerat mig och gett mig den typ av förkylning som vanligtvis är förknippad med herrar. Jag knarkar nässpray, dricker hostmedicin som om det vore shots och allvarligt funderar jag på om det går att blanda drink på alla sorters starksprit jag blir tipsad om att ta i medicinskt syfte... Jag är inte sjuk i den bemärkelsen att jag är sängliggande. Jag frågade en sjuksköterska en gång som sa att om alla skulle vara sjukskrivna för den sortens symtom skulle Sverige stanna. Men helt ärligt är det otrevligt att gå omkring och hosta. Känns som jag sprider virusar som ett sprinklersystem. Vi är flera på jobbet som är förkylda och jag vet att det inte går att undvika i dessa tider. Bara att på kvinnligt vis genomlida denna manliga åkomma...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt