Inleder veckan

Gå ut hårt och öka! Jag brukar sällan idrottstermer men mitt schema påminner lite om ett maraton. Resursfördelning, inbokade temposänkningar/ökningar. Tänka långsiktigt, ladda energi och satsa helhjärtat. Fantastiskt roligt, engagerande och viktigt. Ja så ser jag på mitt arbete. Att tanka kraft vid rätt tillfälle är avgörande. Att förstå signaler och känna sina begränsningar är nödvändigt. Jag tror jag lyssnar rätt så noga. På kursen i tisdag hörde jag föreläsaren säga just det jag tänkt och tjatat om många gånger. Det finns massor av kraft att hämta i generositet. Det är inte dränerande att vara den som ger om givandet är förenat med sann glädje fritt från martyrskap. 

Efter jobbet idag hämtade jag upp ungarna och vi åkte till Ica för storhandling. Ärligt, jag har ägnat hela arbetsdagen åt småbarn och servicehjärnan är konstant påkopplad, varför storhandla samma dag. Ja men alla dagar är ju nästan exakt så här.  Dessutom ett par timmar längre. Så bara att få det gjort. Gick skitbra. Fixade storkok spagetti och köttfärssås. Smidigt! Nu är det nedvarvning och jag har fått uppgiften att läsa för Nora när hon gjort sig klar för sängen. Måndag när den är som bäst! 
Inhandlat något väldigt viktigt!
 Energibomber! 
 I väntan på advent och jul är trädet naket.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt