Ännu en

Måndag, full fart från tidig morgon till dess jag somnar. Så ser mina måndagar ofta ut. Jag jobbar inte längre än till 16.30 men kvällen är ändå fulltecknad. Det är min enda vardagskväll med barnen som är utan aktiviteter. Jag gillar att få komma hem, ta på mysbrallorna och bara vara hemma. Laga lite mat, göra läxor, äta och pyssla med alla de sysslor vi har i hemmet. Idag var jag extra inspirerad att få lite ordning i vårt kaos. Har ju spenderat helgen hos familjen Flankör. Hon har ett lugn och en ordning som jag kan önska mig. Men det är något hon jobbar för och jag saknar ju den disciplinen så där av mitt eget ostrukturerade leverne. Detta ältar jag med mig själv... Just nu plågas jag inte av faktum att jag saknar ett lagom ordnat sinne. Ärligt börjar jag inse att det inte hänger endast på mig... Vi är ju rätt många som delar denna boendeytan. Klart jag ska försöka lära mina barn mer organiserat sätt att förhålla sig till prylar och sysslor men det blir inte enkelt. De får ha sin farmor som mentor i ämnet välstädat hem. 

Imorgon åker jag på utbildning. Profilkurs för barnledare. Viktigt och säkert väldigt lärorikt. Hoppas jag kan ta till mig det mesta. Jag är lite krasslig. Fått nått förkylningsvirus. Det virvlar ju omkring och delas frikostigt åt alla håll så helt oväntat kan jag inte säga att mitt nysande kom. Tror vi bokat enkelrum och det är nog bra. Jag hostar och är nog inte så kul att dela rum med. Tror jag ska packa ner raggsockor och en bra bok. Behöver inte vara social i alla lägen. Känns befogat att göra en tidig kväll och krypa ner  under täcket. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt