Vad är vad?

Vad är ledig tid? Alltså, alla lägger in sina önskningar i begreppet. Är det när vi fria från andra engagemang bestämmer över vår tillvaro? Eller är det tid då inga bekymmer gnager sönder oss? Tid överlag är något som upptar mina tankar just nu. Får då och då frågan hur jag hinner! Hinner vad då? Finns så mycket att använda sekunder, minuter, timmar, år och evigheternas evighet till. Att inse skillnaden mellan vår limiterade tid och upplevda tid är klurigt. Den faktiska, tickande visaren (eller för de som köpt en äkta Rolex, flytande visaren) är ju inget vi rår på.
Jag har spenderat min söndagsförmiddag väl i Baltaks kyrka. Barnkören sjöng och en ung tjej döptes. Första vuxendop jag varit på. Var riktigt fint! Rörande på nått sätt. Prästen levererade en snygg predikan och nattvarden var helig. Svårt att inte vara nöjd!
Så återkommer dilemmat med tiden. Tvättstugan är fortfarande under belägring. Jag har inte pluggat färdigt. Så många andra saker väntar på att tas om hand alltifrån ändring av tid för cellprov till byte av trasiga gympadojjor. Kanske blir det gjort i morgon. Kanske skiter jag i en del. Annat tillkommer, med största säkerhet. Ja men så är det. Och Rolexvisaren rinner vidare...





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt