Nedrustning

-Nä men Anki! Du är ju inte klok, jag skrattar ihjäl mig. Varför berättar du att du gjorde så?

När nån säger så till mig (händer rätt ofta, jag gör så många knäppa saker) tror jag att det handlar om att fylla en uppgift. Jo för genom min bekännelse finns möjlighet att få ge ord åt sin egen. Att förlösa på nått mentalt plan. Jag tror det kan behövas. Som när jag får syn på nån stackare på tv som försatt sig i trubbel. Det gör ju att jag kan antingen känna igen mig eller få lite lugn i att andra har det också svårt men det finns lösningar.

I skolan pratade vi om nedrustning. Tänker att min bekännelse är en slags nedrustning. Det öppnar för en mänsklighet. Spelar ingen roll att vi må vara skapelsens krona. Vi är ändå inte mer än människor.

På tal om det... Borde raka mina ben och klippa tånaglarna. Nä vet du vad Ankipanki, det var alldeles för mycket mänsklig bekännelse! :-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt