Ordets betydelse

Fick idag lära mig vad kompromiss betyder. Jag gillar nämligen inte det ordet. Jag ser det som att flera parter går missnöjda ur en situation. Ingen fick som den ville. Alla bär på en önskan om revansch. MEN idag lärde jag mig att ordet kommer från latinet och betyder lova varandra. Så nu får jag tänka om. Ge ordet sitt rätta innebörd. En kompromiss är att lova varandra chansen att se den andras "point of view". Usch nu blandade jag språk. Ser illa ut. Gör jag ofta när jag pratar men i skrift... Näe helst inte. 

På tal om ord... Idag lämnade Ordet Jordelivet. Kristi himmelsfärd. Steg upp mot himlen på ett moln. För att sitta på högra sidan. 

Lite symbolik i att jag som älskar och överanvänder ord tillslut föll för just Ordet!

Nog med skrivet från mig. Nu övergår jag till andras texter. Lite pluggande innan jag går loss på ny tjock bok!  

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt