Känslosam dag

Att jag är känslostyrd är ju ingen nyhet. Idag har varit Balder. Hit och dit, upp och ned! Så är mitt liv. Tror det var Madonna som vid ett tillfälle hanterar media och runtomkring snack. Hon svarade nått i stil med att det är viktigt att inte låta sitt inre lugn rubbas av yttre omständigheter. Åh så ofta jag påminner mig själv om detta. Ändå så blir jag vansinnigt påverkad. En terapeut sa att jag måste upp med gardet... Jag har ju en egen teori. Ibland funkar den fullt ut. Men så faller jag platt emellanåt. Idag fick jag rådet att se det som att jag går en överkurs i livets hårda skola.

Så var det avslutningsvecka för de flesta av barngrupperna. Tänk att jag blir kallad fröken. Lustigt. En del kallar mig nog annat, mindre lämpligt att skriva. Helt ok. Jag har varit tuff. Regler som ska följas och krav att försöka möta. Men också, tröstande, peppande, vägledande, omhändertagande och faktiskt rolig. Allt detta har jag fått till mig. Både ris och ros. Det är barns styrkor.

Jag jobbar vidare med mina studier. Knepigt att inte ha ens en liten högskolekurs till hösten. Läste att vuxenskolan har kurser i både knyppling och italienska!

Kommentarer

  1. Du har fått barnen i min förskolegrupp att gå till barntimmarna med ett leende för att träffa "bästigaste" fröken Anki. Bara så du vet.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt