Tar mig an

Ja jag är en sån som gärna tar mig an. Folk, fä, saker och ting. Jag tar mig an. Återigen misstänker jag att det kommer sig ur mitt behov att vara behövd. Jag är löjligt självständig. Vill klara det mesta. Lat som få dock. Ber gärna om hjälp att fullfölja och slutföra. Bara jag först bevisat (mest för mig själv) att jag var kapabel. Är det inte underligt hur våra beteenden ter sig? Ärligt så behövs ju massor av bakgrundsfakta innan vi kan förstå oss på varandra. Klart det blir mycket missförstånd överallt. Så vart vill jag komma med detta inte helt logiska resonemang? Jo till att det verkligen berikar mig när jag tar mig an något stort, nytt och riskabelt. Som en ny bekantskap, ett nytt jobb eller en insikt. Låt oss alla göra ett tappert försök att med öppet sinne ta oss an något nytt! Ikväll tar jag mig an följande:

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt