Adjektiv

Då och då dyker ett ord upp som påminner om en person eller en tid i ens liv. Eller så blir det som idag när jag och Alicia läste hennes nya bok. Ordet TRIND ramlade på mig. Inte så att det var nostalgiskt utan löjligt träffande.

På jobbet idag har allt kretsat runt den brand som pågått. Barnen har varit väldigt frågande. Jag har haft få svar men tror ändå det fyllt en viktig funktion att bara få prata och lyssna. Skrämmande med eld. I ett så litet samhälle som Ekedalen känner ju de flesta till varandra och det blir lätt spekulation. Hoppas innerligt att allt ordnar sig för den drabbade familjen.

Själv haltar jag efter gårdagens utplaning på Ringleden... Barnen tycker att min plåster är fina! Tackar!!! :-)

Ärligt så borde jag göra färdigt skoluppgifter men jag saknar fullständigt viljan. Jag vill fortsätta läsa min "för nöjes" bok. Blir till att hitta bästa lösningen och göra lite av båda. Ingen kompromiss för det gillar ju inte jag. Utan största möjliga mängd lycka... Ja ja jag upprepar mig men detta är ännu ett av mina motton.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt