Seriösa utmaningar!

Jag har svaga nerver, emellanåt. Typ när jag ska läsa upp något. Inte om jag spontanläser. Då hinner jag inte bli nervös. Men att vänta på min tur är svinjobbigt. Som bibelverser. I skolan läser vi ett par verser var och alla följer med i texten i en egen Bibel. Näe men då får jag stora skälvan. Kallsvettiga händer, hjärtat rusar och knäna skakar. Tror det kallas prestationsångest! ;-) Inom det närmsta har jag två ganska jobbiga uppgifter. Att tala/läsa inför grupper. *djupandas* Löjligt, ja kanske. Har verkligen inget att leva upp till. Aldrig förut hållit varken andakt (för vuxna) eller varit den som delar på gudstjänst. Så kom igen nu... Inget farligt, mer än mitt eget självplågande ältande kommer att hända. Kommer inte bli utbuad eller få underkänt. Men vem försöker jag lura. Kommer vara kusligt nära att kissa på mig av stress. Ännu en erfarenhet att lägga i känslobanken!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt