I vändning

Tänker på de gånger då jag känt motgång. Så känslan när det vänder. För än så länge har det alltid gjort det. Funnits tillfällen då jag fått kämpa lite mer och lite längre men förr eller senare står jag på andra sidan kampen. I själva vändningen finns otrolig kraft att hämta. Om man nu tror att ödet eller böner hjälpt till spelar kanske mindre roll. Kanske är det endast upp till varje individ och dennes personliga utveckling att gå segrande ur mörker. Jag vet ärligt inte men jag tror. Denna tid på året blir det så tydligt. Vi går ur döden in i livet. Oftast är det ju inte bokstavligt utan mer att naturen, ljuset och förhoppningar väcks till liv igen. Allt detta får vi genom påsken! Livets högtid!!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt