Strävar på

Så fort livet svänger. Inget allvarligt men ändå. Kom hem från jobbet supersugen på att gå ut på promenad. Tar Noel i vagnen och med raska steg gav jag mig iväg. Gått ett par hundra meter och så händer det! Trampar på något, tittar ner och hinner tänka aj som faaaan innan jag stöp i backen. Fastnade i en järnring, den slog upp när jag trampade på den, jag fick in bägge fötterna och den fällde krokben på mig. Drog i asfalten så det tjongade om det! Mitt på ringleden... Ja ja. Inget brutet. Skrapad hand och knä. For upp fort som sjutton! Haltade hem och skrubbade rent skrapsåren. Tröståt upp barnens chips... Ja nä men då så, bara att bita ihop och försöka igen. Men inte förrän plåstren hjälpt. Så behöver mitt ego läka efter denna vurpa.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt