Händelsernas söndag

Att ha möjligheten att få sjunga med gospelkören är enormt. Jag jublar. Vi firade en fantastisk mässa i Kyrkans hus. Jag var lite mosig när jag vaknade tjugo över sju. Kom ju i säng väldigt sent. Bara till att inse att vi var utan värme och varmvatten. I röd badkappa och gummistövlar tog jag bilen till mamma och pappa. Fick duscha där. :-)

Efter mässan hade Niklas fixat lunch. När kl var 13 kändes det som om massor hade blivit gjort. Tog en biltur till min Fialotta. Inte sett henne på länge. Gjorde mig gott. Så även Noel som fick leka av sig lite. Så vidare till Majsan. Min vuxnaste kompis. Trygg, säker och så klipsk.

Hem och öva igenom delningen. Att vara den som delar betyder enkelt att för en församling dela med sig av sig själv. Idag var det min tur. Blev tillfrågad i onsdags. Försökte tacka nej... Blir så sjukt nervös för sånt numera. Men det vart ingen idé. När mitt socker Lisa bestämt sig är hon inte nådig. :-) Det hela skedde i Baltaksmässan. Gick bra. Nervösflamsade en del. Fick ta andningspaus... Ja ja. Efteråt kom det fram människor och sa att det hade varit bra. Jag är nöjd... :-)

Kvällen har jag ägnat åt min familj och mitt evighetsgöra, tvätten! Avslutar med lite andlig läsning. Det är ju skola i morgon. Ärligt finns inget annat att säga än att tacka Gud för just mitt liv!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt