Vilken augusti!

Så härligt väder. Satt ute i em och lyckades bränna mig i ansiktet... Huden stramar rejält i pannan. 

Sakta men säkert kommer vardagsrutinerna tillbaka till oss. Matlådor, badkläder, frukt och jobbväska. Allt förbereds och packas. Jag är ju väldigt dålig på det här så det är ett kämpande. Jag är tidsoptimist och tänker ofta att det fixar jag sen... Sen kommer och sen går ofta utan att jag hunnit med. Frustrerande till max. Försöker lära barnen och det är ofta de har packat redan innan jag påminner. 

Vi har varit vid Sisustugan och haft avslutning för tjejernas styrketräning. De grillade korv och gick en promenad. Niklas kom och löste av mig så jag hann med ett par timmars arbete i Kyrkans hus. Får mycket gjort där när huset är tomt men fy vad jag tycker det är trist. Idag gick det fort och när arbetet var klart cyklade jag hem. En stund med barnen och en liten tur ute i trädgården rundar av denna dag. 
De kommer vara fina ett kort tag till. Bäst att uppskatta dem nu... 
Något har slagit rot och nu blivit röda fina bär. Säkert dödligt giftiga. ;-)
Planterade om lavendeln för någon vecka sedan. Den ser lite risig ut nu men jag hoppas den ska trivas och växa sig ändå större nästa år. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt