Sommarens sista helg?

Ja kanske det men med tanke på att sommaren anlände ganska sent så hoppas jag på en varm september. 
Startade upp fredagen med yoga och tända ljus. 
Så en em i Skövde med bio. 
En sväng till min favoritaffär hann vi också med. 
Lördagen spenderades till stor del i Ekedalen. En riktigt rolig dag på jobbet. Det anordnades Ekedalens dag och vi invigde vår lekplats vid församlingsgården. Äntligen!!! 
Fika ute mellan regnskurarna innan vi avslutade med gudstjänst och körbarnen sjöng. Att vara med i den gruppen är väldigt roligt. Gulliga ungar som gillar att showa. 

Så hem och assistera Niklas i pajbakandet. Vi var bjudna på kräftskiva. In i bilen med barn, pajer, chips och bubbelvatten. Härlig kväll med trevliga människor. Vi äter ju inte kräftor men västerbottenostpaj är väldans gott! Hemma runt midnatt, natta om barnen som somnat på skivan. Sen nattade jag mig själv på två sekunder! 

Att vakna söndagmorgon utan några fasta planer kändes skönt. Sydde en duk och bakade nektarin och hallonpaj. Tog en tur till lillebror med familj. Där åts pajen snabbt upp. Jag åt två portioner, blir så när jag blir upprörd över nått ibland. Typ Özz... Bilder på drunknade småbarn... Åh!!! 

Hemma igen bakade vi bröd och lagade mat inför veckan. Mysigt! Vi gör det ihop och funderar på olika smakkombosar. Kul att dela intresset med Niklas. Viktigt med maten i vår familj... Hahaha! 
Rosa deg knådas i supermaskinen! 
Resultatet! 
Fram med ingredienser och lite inspirationsrecept så blir det vad det blir! 
Pasta på squash och morot med tomatsås, egen inlagd gurka och röra av bönor och oliver.
Nu rundar jag av denna fina helg ute i mörkret. Magiskt! Det är lite kallt och täcket jag sitter inlindad i fyller sin funktion. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt