Jobb, ogräsbekämpning och saftkok

Efter fyra veckors ledigt var det så dags att återgå till jobbet idag. Kortdag mellan 9-15 och så en stund hemifrån var alldeles lagom att börja med. 

Har ju fått en robotgräsklippare i present av Anton. Vi drar tråd och bygger sarg runt landen och de små nysatta träd och buskarna. Jag drar upp ogräs för glatta livet. Livsläxa, jag vet inte vilken i ordningen, är att gräs kan vara vasst och det gör gräsligt ont att skära sig på! Igår grävde jag upp buskar, planterade om prydnads gräs och rensade till efter 22. Milde, vet en något om mig så vet en att jag anser det som väldigt sent när klockan är efter 22! Men jag har fått feeling och då är det bara att köra på. 

Var vid Café Kvarnen igår och blev inspirerad. Inte så att jag tänker gräva mig en å på tomten men någon form av vattenelement är jag sugen på. Då syftar jag inte på en gammal radiator! Utan kanske en liten porlande sten... Ärligt så är det massor av saker jag skulle vilja göra i vår trädgård men jag har svårt att lägga pengarna där. För det kostar... 
En meditations bänk. 
Med ån som utsikt! 

Jag hade bokat med grannen Anna-Märta idag att vi skulle plocka klarbär från våra träd. Jag plockade drygt två kilo och kokade fyra flaskor saft av det. Roligt! Ska plockas mer! Funderar också på saft av vinbärsblad. Så ska det även bli gelé på röda vinbär. Tycker det är lite fint att koka ett par burkar inte mer. Jag har varken orken eller tålamodet. När det är gjort på ca 20 minuter är jag nöjd! 
Massor kvar men höjdrädd som jag är får jag nog låta fåglarna frossa! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt