Opp som en sol

Å ner som en pannkaka. Det är jag idag! Vaknade med en enorm energi som hållit i sig hyfsat bra men så kom kvällen och jag ägnade mig åt en rejäl bit chokladkaka och ett par avsnitt av Sommar med Ernst. Himmel så trött jag blev. Tänk om jag haft skaparkraft som han... 

Haft en härlig semester och i morgon är det den sista dagen innan jag börjar jobba igen. Känns både bra och mindre bra. Först nu som de där varma dagarna gör den "rätta" sommarkänslan. Samtidigt som det blir roligt att träffa jobbarkompisarna igen. 

Jag hör musiken i från stan. Tycker det är så roligt att det ordnas så mycket i vår ganska lilla stad. Igår var det årliga  kräftmetet för barnen. Hade mina fyr på plats. Så roligt att Anton följde med och bistod sina småsyskon. Jag tappar intresset rätt fort och är lite översocial vid sådana tillfällen. Pratar med folk, köper våfflor och kollar burar. Mycket att stå i! Ha ha ha. 
Anton smider planer för kvällen med polarna. Alicia berättar för kusinen Olivia om hur metet ska gå till. 

Det är detta som ÄR sommar och ledigt för mig. Fika i partytältet... Mer behövs inte. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt