Spontant Skåne besök

Lite dystert väder och lätt uppgiven känsla fick mig att fundera på 40 mil i bilen. För sol och vänskap var vad jag sökte. Vi bestämde oss och ett par timmar senare satt vi i bilarna. Första stopp, Ljungby. Där parkerade vi den ena bilen och fortsatte gemensamt vidare mot Hjärup. Lite välbehövligt stopp hos äldsta sonen som fixade oss lunch. Älskade unge. Roligt att se honom jobba! :-) 
Skönt med miljöombytet. Hjärup är litet men närheten till både Malmö och Lund är tydlig. Många barnfamiljer med pendlande föräldrar. Byn expanderas kraftigt. 
Skåne genom bilfönstret... 
Fixas chokladdessert. 
Hunden hoppas att de små kockarna ska tappa något. 
Niklas åkte in till Malmö för cigarrinköp. 
Malin och jag bôsar, se Niklas min i bakgrunden... Japp, enligt honom barnslade vi oss. Hahaha! 
Tid för lite spelande. 
Skitsnygg inredning om en frågar mig! 
Målning av Niklas. 
Chokladfontän på gång
Snart färdigt att doppa! 
Inte bara barnen som kände sig sugna... 
Från planeten chockoloco!!! :-) 
Soligt och varm helg, så härligt! 

Nu har vi lämnat Skåne och jag och barnen tar ett par dygn i Småland medan Niklas åkt hem för att börja jobba i morgon. Vi har haft tre fina veckor ledigt. Hunnit med både husvagnstripp, ommöblering av nästan hela huset, spontanbesök både här och där och nu kan han i lugn och ro komma igång med jobb efter semestern. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt