Uppdämd trötthet

Misstänker att en intensiv vår och försommar nu tar ut sin rätt. Är lätt ur balans, trött och gråtmild. Ska sova tidigt och i morgon göra mig av med denna känsla. Fysiskt arbete brukar vara bra medicin. 

Idag har jag läst ut boken "Britt-Marie var här". Vilken fantastisk bok. Som jag skrattat och gråtit. Började läsa den i tisdags och jag är en ganska långsam läsare men den har gått hur lätt som helst att läsa. Jag läser ganska mycket böcker och minst två åt gången. Nu är det dags för en ny men vet inte vilken jag ska välja än. 

Mat är en stor fråga i vårt hushåll. Vi är ganska intresserade av bra råvaror. Vad som är i säsong och vart och hur det odlats och levt. Niklas och jag äter vegetariskt/veganskt men barnen äter blandkost men helt klart till största delen plantbaserat. Det är ett ställningstagande. För bara något år sedan var jag inte alls lika säker på min sak men nu vet jag med bestämdhet att vegetarisk kost är min väg att gå. Allt kan ändras, kanske väljer jag att själv föda upp djur som vi sedan äter men som läget är nu levs mitt liv så "grönt" som möjligt. 
Kvällsmaten idag var pastasallad som fick blandas efter eget tycke. 
Noel har skördat jordgubbar i vårt lilla land! 
-Varsågod mamma! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt