Lyx tagen för given

Hemkommen från friluftsläger säger Alicia: -Åh vad stort och rent vårt kök är! 
Ja, det ger perspektiv, att sova i tält på backen och laga mat över öppen eld. Att få gå flera kilometer om dagen för att hämta vatten, mat, gå på utedasset och ner till sjön för att tvätta sig. Inget var längre bort än fem hundra meter men vi har gått sträckorna väldigt många gånger per dag. Vilken gåva att ge sina barn! Insikten att vi i vår vardag är bortskämda med en otrolig lyx och trygghet. 
Vårt kök! 
Lägerbyn, vi bodde i de två tälten närmast. Min kära kollega Sara gör upp en eld. Det är dags att laga middag! 
Alicia har kökstjänst! 
Som en liten puppa! 

Jag är väldigt glad för alla fina upplevelser jag får genom mitt jobb. Att bli uppslängd på axeln och buren ut i sjön och sedan "tappad" till barnens skräckblandade förtjusning hör till en av dem! Jag hade haft svårt att komma i sjön om jag inte fått lite hjälp på traven! Att jag sen fick offra klänning, leggings och skor är en bagatell, de torkade ju snart i värmen... 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt