Familjetid

Efter att vi fått hem Noel som sovit över hos sin bästis och lämna tillbaka tjejernas övernattare satte vi oss i bilen och for till Jönköping. En sväng till Ikea och sen ner till centrum. Tänker att om jag skulle flytta vore den staden ett alternativ. Tycker det är så fint där och människorna verkar trevliga. Jag har köpt lite nya kläder. Roligt för det gör jag sällan numera. Jag är lite anti slit-och-släng konsumtionen så jag försöker köpa till de som växer och gärna på klädbytardagar. Men jag fick presentkort på favorit butiken Indiska när jag fyllde år så nu har jag utnyttjat det. Det ösregnade och vi hukade oss och sprang mellan butikerna. Noel tyckte det var lite lagom trist, ärligt misstänker jag att den känslan delades av Niklas. Lovade tjejerna en egen dag där till skolstarten. 

Väl hemma kilade alla barnen snett över vägen till kompisarna och Niklas gav sig upp på berget för en löptur. Jag hade tänkt spinna men min höft är riktigt kass just nu. Så jag nöjer mig med mitt intensiva poweryogapass i morse. Älskar yogan, gör mig så gott. Blir både starkare och lugnare. 

När vi alla var under samma tak igen så myste vi i vårt nya "vardagsrum". Vi har gjort en myshörna på andra våning. Vi tände ljus, dukade fram lördagsgodis och hade frågesport. 
Alla är nu sega efter en lång dag. Barnen har krupit ner i sina sängar. Någon sover andra läser eller kollar på ipaden. Regndropparna faller tungt utanför. Jag ligger raklång i soffan. Trivs bra här uppe under takbjälkarna. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt