Åter i kända nästet

Hemma efter en kortare husvagnssemester. Fyra dagar i Gränna med familjen. Ja den utökade varianten, den där lillebrors kärna räknas in. Den med fyra vuxna och fem barn. Fina dagar! Glad över att vi kommer överens och uppskattar varandra. Härlig tid med kusinerna för barnen. Tänker att det verkligen inte är givet att ens enda syskon ska träffa någon och få barn som en faktiskt verkligen tycker om... Ingen självklarhet alls faktiskt! Men så har det nu fallit sig för min del och för det säger jag tack Gud! 
Paj bakades och packades i husvagnen. Viktigt med bra fika! 
Ja inte vann pizzabullarna skönhetspris men de fyllde sin funktion som kvällsmat för hela den utökade familjen med undantag av en som försiktigt smakade men avböjde! Respekteras. 
Om den nu kom lite regn första kvällen så gjorde det då visst inget! Vi tände ljus, barnen spelade kort (inte jag, jag har oberäkneligt spelsinne, ingen som vet vart det barkar hän...) jag började läsa min nya bok som visade sig vara underbar. 
Japp, här är vår lilla klan! Missade hunden förut, han är ju också en familjemedlem trots att han orsakar allergi. Så är det ju i många familjekonstellationer... Vissa skaver lite men en får anstränga sig så gott en förmår. 
Regndroppar på vattenytan... 
Kusinkvintett! 
Åh milde, vårt campande är inte vackert... Men det är mysigt och lärorikt. Hålla sams på liten yta, respektera varandras viljor och önskemål. Ge och ta. 
Noel är förundrad över att sjön han badat i är så stor. Att man kan bada i den på så många olika platser. 
Nora beundrar utsikten från bilen på väg hem igen. 
Trots räcket, bilrutan och 80 km/h så är det en magnifik vy! Huskvarna är otroligt vackert längs med sjön. 

Nu är alla barn i sina sängar efter bad i poolen och lek med kompisar. Ibland slås jag av insikten att mina barn börjar bli stora. De blir självständigare och jag läser  (nästan) en hel tidning på ett och samma tillfälle utan att behöva hjälpa nån av dem med något. Underlig känsla. 

Nu ligger helgen framför oss och inga planer är gjorda. Väldigt glad att vi varit iväg ett par dagar. Fått lite nya intryck och nu känner jag mig redo att ta mig an vårt sommarprojekt. Barnen ska byta rum och så även vi. Det är en hel del som ska fixas. Samt husets fönster meeeen de talar vi tyst om. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt