Utmaningens söndag!

Fick lite plötsligt ledig söndag vilket gjorde att jag kunde följa med döttrarna till gudstjänst här i Tidaholms kyrka. Längesedan jag lyssnade på dem. De var  tappra och sjöng härligt. Nora blev sämre så hon låg mest i mitt knä. Per Boger predikade och gjorde det så fantastiskt bra. Väldigt inspirerande om just vad som gör att människor kommer till tro. Inte först en massa svåra ord utan handlingar som är grundade i en vilja att följa Ordet. Jag blev glad! Det är viktigt att uppmuntra varandra. 


Väl hemma togs tempen på stackars Nora. Jo då, 38,5 och ökande. Klart hon kände sig hängig. Att sitta med sjuk unge i soffan är något vi gjort en del denna gångna vinter. Bara att inse, vi behöver lösa morgondagen praktiskt. Mormor rycker ut! Tack o lov för den hjälp vi får av den äldre generationen. 

Lunch blev egengjord pasta som vi (läs Niklas) fyllde med finhackad mango och pinjenötter. Ett alldeles för pilligt och tidskrävande arbete för min del... 


Efter en liten tupplur, ja jag vet, det är supervarning på slappheten, dressade jag om till träningskläder. Gav mig iväg till Crossfit boxen för en team wod. Är det ett ord? Teamwod ja kanske... Får googla på det! Jag blir nervös på dessa pass. Känner mig liten och klen, ja liten inombords vill säga! Jag har dålig inställning här. I stället för att bara vara så himla nöjd över att jag är där blir jag besviken på mig själv för att jag är lat och svag. Skruvat men sant! Idag dock, hade jag så himlans bra lagkamrater i Malin och Fia så jag glömde av att tjura på mig själv. Jag är svagare, ja men då fick jag skala av och göra det lagom utmanande för min egen del. Skiiiiitbra! Vilken rolig stund det blev. Jag var trött och lila som sig bör. 
Här dunsade jag ner på en köksstol när jag kom hem. :-) 

Tänker nu ägna mig åt min nya bok. Älskar att krypa ner i min säng och läsa. Denna bok är ljuvlig. 
Jag är så trött i hela kroppen efter träningen så bara att hålla boken får mina armar att skaka. Ha ha ha! Gött, det kan jag ha! 

Önskar alla en trevlig vecka, många nya möten med intressanta människor, olika aktiviteter som berikar våra liv och massor av skratt. Per sa idag i gudstjänsten; -"Titta på någon och le. Se vad som händer. Kanske får du ett leende tillbaka!" 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt