Ideellt arbete

Att ha fått chansen som kontaktperson är  så givande. Bistå någon i sin vardag. Både praktiskt och mentalt. Jag uppmuntrar alla att söka sig till någon form av ideell verksamhet. Det finns massor av organisationer som vill ha hjälp med olika saker. Nattvandrare, vägkyrkorna och läsombud bland många andra. Livet kan vara körigt men det är samtidigt viktigt att engagera sig i andra. Självklart finns det perioder då det lämpar sig bättre dock. 

Jobbat hemifrån idag då Nora inte varit helt kry. Nu är febern borta och hostan bättre så vi hoppas på skolgång i morgon.  Jag har planerat två läger och funderat på sommarterminen. Hunnit forska lite i olika rättvisefrågor. Nära att jag fastnade i feminismen... Intresserar mig massor. Finns så många kloka människor som har så mycket bra tankar. Vad är jämlikhet och vad är rättvisa? Ja inte är det obligatoriskt ett likamed tecken där emellan. 
Man kan se på bilden varifrån jag lånat den. 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt