Så jäkla typiskt!

Åker ifrån jobbet för att göra inköp. Först leksaksaffären sen till Ica. Parkerar bilen, messar med frivilligledare L. Kliver ur bilen, låser alla dörrar med centrallåset i bildörren, kliver ur, stänger och skyndar in i affären. Snabbhandling! Kommer ut till bilen, ska fiska upp nycklarna ur väskan. Finns inga nycklar! Dra mig baklänges, när jag står där och är förvirrad kollar jag in genom rutan. Jo jo, där i tändningslåset sitter hela min nyckelknippa! Säger en lång harang och inser att det bara är till att börja gå... Fick gå hem till mamma och pappa. Milde så irriterad jag var. Mobilen har 2% batteri... Pappa kör mig för att hämta upp Alicia på skolan. Näe, idag tog hon inte med sin nyckel. Så klart! Åhhhh, harangen igen! Fick upp ett källarfönster och pappa och jag fick åla in Alicia den vägen. Tack och lov! Sen fick pappa agera taxi och köra runt på kläder till Nora som var hos kompis och gjorde sig i ordning inför disco sen Alicia som skulle till sin kompis som bor utanför stan. När Niklas kom hem körde han mig till Ica så jag kunde hämta bilen och köra ut till Ekedalen och träffa Seniorerna där. Allt väl till slut. Tänk att jag har vetat att detta skulle hända. Jag har nämligen varit snål och vägrat köpa mig en ny bilnyckel. Tappat den i baken så den sprack och låsknappen funkar inte. Jaha, snålheten bedrog visheten igen. Vad kan vara denna läxa att lära... 

Efter dagens stressmoment softar jag i soffan med sovande unge. Katten vaktar honom väl. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt