Förbannade genusproblematik

Nu är jag så där galet uppviglad som jag blir då det kommer till uteslutande ur tillhörighet på grund av kön. Jag eldar upp mig så in i bänken. Och det är till att kasta ett mindre klippblock i min kristallbubbla! Antar att jag få lämna LC efter dessa funderingarna... När ska vi sluta upp att utesluta varandra efter det kön vi har. Jag är fortfarande så inskränkt att jag räknar mänskligheten som tvekönad med diverse avvikelser. Ingen mer eller mindre värd för den saken skull. Dessutom tillhör jag fortfarande skaran som könsbestämmer andra utefter fortplantningsorganen. Snopp är för mig lika med manlig och snippa är då kvinnlig. Jag har förstått att detta är befängt! Könet sitter inte i vår mittzon utan ligger i våra gener som finns i hela vår existens. Detta kan jag alldeles för lite om ännu men letar möjlighet att lära mig mer. Jag tillbringar mina dagar med vår framtids makthavare. De är redan nu medbestämmande men snart är barnen vuxna och i den position då de kommer att ifrågasätta de vuxna som fanns runt dem som barn. Jag bör definitivt ha det i åtanke. Jag kommer säkert hamna i blåsväder men ser det som min uppgift att få så många som möjligt att fundera kring könsbestämningen. Så ofta jag får säga; -Nej det är ingen flicka, han heter Noel! Ärligt, jag kan bli så trött på att hår som är längre än till örsnibbarna endast verkar vara för flickor... De fördomar jag har mest ont av är naturligtvis mina egna. Den största fördomen vi har är att vi tror vi är fördomsfria var det någon klipsk som sa. Jag har av erfarenhet alltid tänkt på det kvinnliga könet som det mentalt starkare. Män är av naturen vekare när det kommer till psyket. Det är en fördom som heter duga. Den är min, den har jag inte blivit lärd utan tror mig ha upplevt. Naturligtvis är det en efterskapning. Individer är olika oavsett könstillhörighet om jag nu ska fortsätta kategorisera människor efter det... För jäkla illa att jag håller fast vid skiten. Men jag tänker att jag är barn av min tid, det var naturligt att vara antingen han eller hon när jag växte upp. Var någon född i fel kropp på sjuttiotalet vet jag inte vad den personen hade för allternativ... Så för att runda av detta tänker jag låta årets Luciatåg bestå av diverse individer i olika dräkter. Alla ljuvliga fina personer som berikar min trångsynta värld. Att barn idag, just idag, får höra utav sin pedagog på skolan att flickorna inte får vara tomtar för då blir det inte ett fint Luciatåg är bortom mitt förstånd. Att möta dessa barn när de kommer med sina funderingar är utmanande. I min verksamhet kommer jag kämpa för allas rätt till alla roller. Milde Skapare, det är ju givet!!! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt