Lägerhelg

Spenderat helgen på läger med en hel hoper underbara unga människor. Om det är framtidens kyrkomedarbetare eller volontärer är vi lyckligt lottade. Vilket engagemang och kurage de har visat. Skön kontrast till gnället om dagens lata och blaserade ungdom. De är mellan 15-18 år och överfulla av energi. Smittade till och med mig! Inte ofta jag är vaken till två på nätterna... 
Besökte bisonfarm, tävlade i galen femkamp, åt gott och skrattade massor. 

Väl hemma igen blev lyckan total. Anton är här!!! Så roligt, småsyskonen blev så överväldigade. Han åker redan i morgon men vi gläds över nuet. 

Haft grubblerier på sista tiden. Mycket som väcker starka känslor hos mig. Vet inte om jag varit ovanligt mottaglig. Kanske är det så. Finns så många frågor att ta ställning i. Så mycket att försöka förstå och intressera mig för. Alla minoritetsfrågor, orättvisor och andra hemska förtryck. Samtidigt som jag för egen del befinner mig i stor tacksamhet för att mina nära har förmånen av vår skattefinansierade sjukvård där de flesta åkommor botas. Det finns många att be för. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt