Klämkäckhet

Höll på att förstöra min tv-kväll! En hallåa på fyran försökte sig på en ordvits eller nått. Sa att nu skulle det roas med religion,  roligion! Jag brukar tycka sånt är kul men när det levereras med den mängden klämkäckhet av en gapig programpresentatör var det dödens! Slut på mitt gnäll!!!

Även jag pressade fram liten uns av käckhet idag. Det är inte alltid lätt att övertyga om rätt klädsel. Så glatt skrattade jag med i uttrycket " inget dåligt väder bara dåliga kläder". Bara det kan ju få ett barn på trotshumör. Utegruppen på jobbet idag grillade korv i spöregn. Ja det var en utmaning för många. 
Min arbetskamrat Kerstin kände sig manad att fota mig efter en halvtimma i regnet... Korven blev grillad och jag festade till det med ett sotigt pinnbröd. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt