Hjul som spinner

Om man så önskar finns en chans att tala om att tiden inför jul rusar... Men jag tänkte mer på att jag idag fått hjälp med att byta till vinterdäck och att det trots det var ruggigt halt. Olika hjul rullar på olika fort. Ibland känns det som att vi lever kvar i den mörkaste medeltiden. Läste  om en tjej som blir hotad till livet för sina inlägg om feminism. Milde, hur kan sånt provocera så pass? Samtidigt som jag varit på föräldrainfo för de som har barn som till hösten börjar förskoleklass. Då har tiden sprungit inifrån mig. Min bäbis är fem år fyllda... Andra cykler bara går sin gilla gång, som förkylningsvirusens tidevarv t.ex. Smittad, inkubationstid, sjuk, tillfrisknar och är återigen tillgänglig för mer smitta... Nu är det Noras tur att snora. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt