Lycka i köket

Tända ljus och nybakat bröd. Alicia övar på klarinetten. Det är sånt som kan göra mig glad. 

När jag kom till jobbet satt denna lapp på väggen ovanför mitt skrivbord. Härligt att få ett glatt välkomnande! 


Jag har haft utvecklingssamtal med min chef idag. Gick därifrån glad och inspirerad. Jag känner mig bekräftad och sedd. Det ger kraft att streta på och att vilja prestera bra. Det är en hektisk och underbar tid framför oss nu. Vi går mot advent som är min favorit högtid tillsammans med påsken. Advent, ankomst, väntan på något stort. Jag älskar förväntningen som ligger i luften. Ja så ska jag inte hymla med att glöggen lockar. Köpte ett par flaskor när jag var i Danmark. Tror jag ska bjuda in till glöggfest minsann! En enkel bjudning med pepparkakor, ostar och glögg. Ja så får det bli. Men än är vi inte där. Jag stunnar mig för det är inget kul att ta ut allt i förväg. Allt har sin tid, om jag nu ska bli lite biblisk. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt