Stressmorgon

Vet inte vad som gick fel. Trots planering kom vi iväg sent till skolan. I min iver att lämna tjejerna i tid hetsade jag i trafiken. Jag lämnade inte företräde. Blev tutad på. Oj oj oj, inte bra. Alicia frågade varför de tutade och vem jag sa förlåt till. Hon undrade också om jag verkligen trodde att de hörde mig... Näe tyvärr. Kör vidare något skärrad. Genom rondellen, tar bara ett par sekunder, så ser jag en människa liggandes på alla fyra på gångbanan. Bromsade, men den tutande bilen låg bakom så jag vågade inte stanna. Körde runt till badhusparkeringen, lämnade av ungarna och snabbt tillbaka ut på ringleden igen. Hon hade kommit upp men haltade. Jag stannade, sprang fram till damen och sa att jag sett att hon fallit. Åh, så ont hon hade. Jag fick lov att köra henne till vårdcentralen. Lilla tanten, hon trodde nog att hon brutit handleden. Lämnade henne där och körde sen Noel till dagis. Vi var sena men glada att kunna hjälpt till! Undrar lite försiktigt om jag var den enda som såg henne? Vi var ganska många i trafiken i morse. Ber återigen om ursäkt för mitt dåliga beteende i korsningen. Stress gör att vi handlar dumt, tacksam dock att mina prioriteringar gjorde mig sen till jobbet.

Kommentarer

  1. Hej!! Du ska veta att du har gjort en god gärning idag Anki. Jobbat ihop med tantens dotter som hoppas har ringt dej nu när du läser detta. Skulle göra detta .Hon är så tacksam att du hjälpte hennes mamma idag. Kram Ach

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt