I vilket syfte?

Ja det frågar jag mig ofta. Varför gör, gjorde eller sa jag det ena eller det andra??? Jag tror på handling. Genom mina handlingar visar jag vem jag är och min moral. Uppför jag mig svinigt, ja då så... Tanken bakom handlingen är dold. Ingen kan veta varför jag handlar som jag gör. Kanske inte heller jag själv. Men gjort är gjort. Omöjligt att få ogjort. Tål att tänkas på... Goda handlingar då? Kommer de ur genuint goda avsikter? Sker vissa goda gärningar av egenvinning? Hur fint är det att lägga 1000:- i kollekt om jag vill få det utskrivet i tidningen? Tar mitt ego bort det goda i handlingen? Faktum kvarstår, pengarna gör nytta dit de kommer och jag blir nöjd om jag får credd... Jag bara spånar. Har ingen tusenlapp att lägga i håven. Önskar heller inte att bli omnämd. Mina funderingar kommer över mig då och då. På allvar undrar jag vad som görs på riktigt. Sker det mycket spel för galleriet?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt