Allt som pågår

Planeringsdag! Från 8-12. Japp, jag infinner mig. Gillar't! Åh att ha arbetskamrater. De som jobbar i kyrkan här är kämpar. Alla har så otroligt fullt i sina agendor. Det som planerades idag är juli-december. Redan nu måste datum sättas. Några är ganska fulltecknade. Härligt! Det betyder att vi må vara världens mest sekulariserade land men Tidaholms församling bedriver massa verksamhet som lockar väldigt många. Sakta inte heller så säkert, börjar jag förstå bredden. Allt från att bistå krigsflyktingar som fortfarande befinner sig i osäkerhet utomlands till drive-in vigslar på crusingen den 4 maj. Vilken organisation! Tack och lov att jag får prova på detta jobb.

Så finns det annat som pågår. Lite utanför det normala. Inte alla människor är trygga, inte ens i sina hem. Här bor jag, runt 200 kvadrat. Min borg. Min familjefästning. Långt ifrån allt som sker här är rätt och riktigt. De regler vi lever efter är inte norm för andra. Men Gud förbjude att jag beter mig så mina närmastes trygghet ruckas. Å skulle så ske, må de små hamna hos Öhgrens! <3

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt