Utrymme för nedvarvning

Min sista arbetsvecka innan semestern och jag passar på att ta ut av min komptid. Jag trappar ner inför ledighet. Snittar på 5-6 timmars dagar och det är alldeles lagom. Jag får gjort det jag ska utan att behöva stressa. Har ett väldigt bra jobb på så vis. Eller på många vis om jag ska vara sanningsenlig. 


Vaknade bredvid den här virvelvinden i morse. Hoppas nästa natt blir lite lugnare och jag vant mig lite vid att fåglarna sjunger en meter i från husvagnens tunna vägg kl 4.30... :)

Efter jobb och en stund som kontaktperson då vi gick en promenad kom jag hem. Fixade mig den grönast smoothie av avokado, spenat, banan, vetegräs och vatten. Satte mig i en fotölj och läste. 

Efter den energipåfyllningen bakade jag linfröfrallor och gjorde cashewnötsmör. 
Blötlagda nötter, b-jäst, lite olivolja, svartpeppar och salt. 
Nu är familjen samlad och det är dags att göra kväll. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt