En evighet sen

Mina inlägg är så sporadiska att jag knappt kan kalla detta en aktiv blogg just nu. Jag har haft mycket att göra och jobbat intensivt så prioriteringarna har varit annorlunda. Ibland funderar jag över syftet med att skriva här. Det är inte så att tusentals läser den, att jag tjänar pengar på den eller tänker mig bloggandet som en karriär... Jag gör det för att jag då och då vill skriva av mig lite eller tycker att jag har nått att säga. Ibland möter jag någon som kommenterar det jag skrivit och då blir jag glad och lite förlägen. 

Igår skulle jag besiktiga bilen. Vi städade ur den, la fram varningstriangeln, låste fast säkerhetsbältena och kände oss nöjda med förberedelserna. Allt detta dagen före så att jag på morgonen bara skulle kunna åka iväg till tandläkaren klockan sju, hem till barnen igen, iväg på morgonmöte halvnio, tillbaka hem, och så då till besiktningen kl halv elva. Tjugo över tio är Noel och jag på väg. Går in för att registrera bilen och inser att något är fel. Vi ska vara där i september... Knepigt! Så slår det mig att vi kanske är där med fel bil... Jo men visst var det så. Snabbt in till personalen för att förklara och sen hem och byta bil. Tillbaka igen fem minuter för sent. Låt mig säga att han som utförde besiktningen inte var översvallande glad. Stämplade mitt papper med en rejäl smäll... Då sa Noel: -Mamma det finns iaf hopp! Då började mannen skratta och sa att det var ju sant... 

Idag har jag varit hemma och vårdat Alicia som blivit magsjuk. Må resten av familjen stå emot så vi slipper en sommarepidemi... Viktigt att hålla rejält med marginal till de 48 timmar som vi håller henne i mild karantän. Det verkar som om många inte tar det på så stort allvar och då sprider sig smittorna såklart. 

Tog tillfället i akt och bakade bröd som är snällt mot magen så att hon också kan få nått att tugga på om ett par dagar. Köpt mig en bok med många bra recept. Lite lurigt att baka med så annorlunda ingredienser mot vad jag gjort förut. Skaffat en digitalvåg som ska bistå mig. Här handlar det om 10 gram psylliumfrön och 12 gram jäst... Precisionsarbete! 
Mitt liv i ett nötskal! Saker bara dyker upp... Ett kuvert med ett presentkort i som en av tjejerna fick i julklapp... En kortlek från jobbet, en nyinköpt ångkorg och massor av andra saker samsas om utrymmet. 
Degen ska inte knådas utan röras... Mycket nya saker att tänka på! Vi försöker laga mat som passar de olika behov vi har. Oftast är maten utan mejeriprodukter, vete och med mindre socker för att Nora ska må bra. Så äter ju jag helt animaliefritt och tycker att Noras kost passar även mig. Inser att det verkar besvärligt men ärligt så är det inte så jobbigt. Det är mycket jobbigare att ha ett ledset och sjukt barn! 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt