En fredag mitt i livet

Jag har förhoppningar om att leva länge så när jag fyller år önskar jag att det sjungs att jag ska leva många LYCKLIGA år i stället för 100 år... Statistiskt sett är jag nånstans nära mitten av mitt liv just nu. Både kusligt och roligt att tänka på. Så med den insikten tänker jag fundera lite runt vad jag använt denna dag till... Jag har spenderat den med barnen och Niklas. Började med en timme träning på Hälsocenter mellan 7-8 i morse, sen hem och möttes av ungarna. Niklas är som lyckligt fullbokad så han jobbade. Här hemma satte vi en deg, en sån som ska jäsa en halv dag typ... Alicia är nu återställd men först i eftermiddags hade de 48 timmarna passerat. Det blev en vända till stan och nötinköp på Orientlivs och lite allt möjligt på Coop. Att fixa frukost, mellis, lunch, fika, kvällsmat och fredagsmys är en del pyssel. Fredagsfikat är mig ju väldigt kärt. Samlas och känna helgstämningen. Även om vi varit hemma en hel del i veckan så är det speciellt när fredagen väl är här. 
Mejerifri glass från Moster Magdas, veganska vetefria muffins och så lite frukt. Vilken lycka i all enkelhet! 

Barnen har badat i poolen, hoppat på studsmattan, haft picknick i lekplatsen och jag är liksom bara med. De är inga småttingar längre utan nu är jag med för att vi vill det, inte för att övervaka. Det fanns en tid, inte allt för länge sedan då tillvaron var uppstyrd av en livsklocka á la Skalman och alla fick rätta sig efter den. Nu är allt friare och då också enklare. Men som så många gånger sagt och skrivet, små barn små bekymmer, stora barn... Nja, jag vet inte om det måste bli så men klart det finns orosmoment. 

När klockan närmade sig 20 kom Alicia och frågade om vi kunde titta på Ernst på tv. Det har vi gjort varenda kväll nu när hon varit sjuk. Mysigt då alla barnen ligger runt mig i små högar. Niklas tog en herrafton med målarstaffliet och en cigarr utomhus. Han kommer snarka sig igenom denna natt då han blir super allergisk när han är ute men det var det nog värt. Ibland överraskar han mig med fina ord, en present eller nått som tyder på särskild omtanke. Vi har varit ett par i snart 17,5 år... Det är inte så att vi förgyller varenda stund i varandras liv men vi vet vad vi betyder för varandra och att det vi har ihop är värt att kämpa sig blodig för. Så för att runda av denna fredag mitt i livet tackar jag Gud för att vi finns och att det kommer en dag i morgon också... 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt