Campingkollektiv

Vi har som tradition att åka på semester tillsammans med min lillebrors familj. Vi åker inte gärna längre än en timme bort. Vi vill bo grannar, nära servicehus och inte precis vid någon strand. Ja vi har lite krav... Eller som vi vill se det, önskemål! I år blev de uppfyllda av Mullsjö camping och det har varit tre härliga dygn. 
Vi har fångat Pokémons, badat, lekt på lekplats och pysslat. 
Viss oreda uppstår bland alla saker och barn men det ingår liksom... 
Klart jag hann med att tvätta... Som de campare vi är har vi en sydstats handduk på tork... Milde tid! 

Det är en väldigt annorlunda känsla att komma hem efter att ha bott i husvagn. Känslan av att nästan kunna gå vilse i vårt hus. Lyxen att gå i trappor och öppna ett stort kylskåp. Samtidigt som jag njuter av att bo kompakt utan massor av onödiga ting. Vi har levt sex personer i husvagn och förtält (tack och lov för bra väder) i dessa dagar och det har funkat fint. Att få ha familjen samlad är ljuvligt men i ärlighetens namn var vi färdiga med varandra efter tre dygn. 

Nu rundar jag av fredagen i partytältet efter att ha röjt ur husvagnen och bäddad alla våra sängar. 
Det växer så det knakar! Massor av tomater och gurkor. Även fått EN liiiiten physalis! Värmelampan är tänd och jag myser ner mig i soffan en stund. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt