Familjekris i Jkp

Likadant varenda gång... Niklas och jag tror att det ska bli en mysig tur till Jönköping med barnen. Det blir i stället en paniklunch på Ikea, sura barn efter första affären och en ilsk mor som önskar vi stannat hemma. Hahaha vi har så skev blid av verkligheten. Hur som helst fick vi våra mattor köpta, Niklas fick sina träningsgrejer och barnen fick sitt. Jag gjorde ett fantastiskt inköp, en regnhatt samt en vattentät påse. Känner mig såååå friluftsaktig! Nu är det lite mer övande på knoparna, jag gör fortfarande rosetter, så är jag snart ett scoutämne. 

Vi mutade barnen med glass, Nora fick en isad juice eftersom all glass innehöll mjölk.


Väl hemma igen så kom lillebror med familj och vi hade grillkväll. Så mysigt att ha dem här. Vi tittade på kort från vår barndom och såg likheterna i våra barn. Skrattade åt roliga frisyrer och minnen. Helt plötsligt var klockan efter 21 och barnen såg i kors. Nja inte de större, de vill ju vara vakna länge nu. Länge i vårt hushåll är max 22 när vi är lediga. När andra barn berättar hur sent de är vakna tittar mina ungar alltid surt på mig och himlar med ögonen... Ja jag vet att jag är urtrist med regler och bestämda tider... Det är det som jag ser som min uppgift som förälder. Men snart är det semester för hela familjen och då tummar vi på det mesta från lördagsgodis till sovtider. Strikta ramar ger utrymme för lösare stunder, det är min filosofi när det kommer till det mesta. Vet en vad som gäller kan en vara fri i det. 

Söndagmorgon och idag ska vi möblera om igen... Vi är inte tillfreds med hur vi har det just nu. Jag har köpt plastlådor stora som en lägenhet i centrala Stockholm för att förvara saker i. Vi har för mycket grejer helt enkelt. Igår berättade Ida att hon röjt köksskåpen hemma och berättat för sina barn att de skulle skänka överflödet. Då föreslog de ljuvliga små att kusinerna och Anki kunde få alltsammans! Milde tid, tack för omtanken men Gud bevare oss från mer saker! Ida svarade att faster har nog samma problem hemma med för mycket saker så det är bättre att de som behöver får... Jag gör gemensam sak med henne och skänker bort. 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt