Påminnelse

Det händer nån gång då och då att jag får respons på det jag skriver här. Så skedde idag. Det är en tydlig påminnelse om att jag borde ägna denna blog lite mer tid och kärlek. Den är så eftersatt. Jag skriver ju på mobilen sånglekar bilder är med min mobilkamera och jag lägger inte så stor vikt på designen. När jag läser döttrarnas favoritbloggar blir jag gruvligt varse om min egen torftighet... Nåväl, min blog speglar väldigt mycket den jag är och i ärlighetens namn är jag varken mer eller mindre intressant än detta. 
Här är en del av min dag i bilder... 
På väg till Ekedalen för att fira fantastiskt duktiga Lovisa som nu tagit studenten. Hon är en av de unga tjejer som jag mötte när jag ny på jobbet skulle ta mig an Varvs barnverksamhet. Det var i november 2012... Tiden har gått och nu är hon vuxen och jag blir så där sentimental som jag alltid blir då jag funderar runt tidens gång. 
Kom hem igen efter en väldigt varm bilresa och bytte av mannen som skulle iväg på 50 års kalas. Uppvaktningarna duggar tätt nu. I morgon åker hela familjen och uppvaktar min fina kollega Kerstin som tagit sin körmagisterexamen. På söndag firar vi Nora som fyller två-siffriga. Nationaldagen firas i Bruksvilleparken då jag jobbar i Svenska kyrkans tält där mellan 11-15. På tisdag är det sommarlunch med kollegor och på kvällen avtackar vi två av våra barnledare som går i pension. Sen är det skolavslutning och tre studenter innan jag på söndag åker på ett tre dagar långt utomhusläger. 
Vår fredagskväll avnjöt vi i älskade partytältet. Noel och jag dukade upp snacks och satt och pratade en lång stund. 
Han får mig att skratta, en ganska bekymmerslös grabb. 

Så hittade jag denna dialog på Facebook och kunde inte låta bli att skärmdumpa den. Anton är i Beirut nu och jag skulle ljuga om jag sa att jag inte är lite orolig... Så att läsa detta gjorde mig glad. Lille gubben... 2010 är längesedan men jag kommer hålla honom vid dessa ord för alltid! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt