Ny bädd

Senaste veckan känns det som jag har jag vaknat i en ny säng nästan varje morgon. Med ny menar jag inte nyinköpt. Varit på läger första halvan av veckan och idag vaknar jag här i Fröjereds lägergård. Vi har haft årsmöte med Lc. Några var tappra och paddlade hit men jag kände att det räckte med paddlingen jag gjorde i måndags. 
Sovsäck och våningssängar! Så mysigt. Jag trivs ju kollektivt, laga mat ihop, pynta bord och hjälpas åt. Nu sover alla fortfarande sött. Min kväll var slut 01.15 så jag är hyfsat pigg. Vaknar ju för det mesta samma tid oavsett när jag går och lägger mig. Så nu får jag klara mig på dryga fem timmars sömn. Det funkar men inte mindre än fem timmar, då tar det dagar innan jag känner mig ok igen. Är superkänslig med sömnen. 

Tittut!
Nu är det till att kraftsamla och jobba på med Öppet hus, Klubb Barnlyan (som är vår sommaraktivitet för barn mellan 8-11 år) och planeringen för Familjelägret som är i slutet av månaden. Hej hopp och så har juni strax gått. Stopp på belägg, jag tänker sakta ner på jobbet för att ägna mig åt mina biologiska ungar. Jag älskar att jobba men har nu en längtan efter att bara vara hemma i mitt bo med min familj. Sen är det ju så att jag räknar in ganska många människor i begreppet familj. Men jag vill rå om, fixa fint, bjuda hem och bara umgås. Så varmt välkomna! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt