Försonad

Känner en mig vet en att jag ofta är skuldtyngd. Jag anklagar mig själv när saker går fel. Surar och straffar mig själv. Ältar som om jag skulle få en ny chans. Idag ledde jag andakten i vårt arbetslag i Kyrkans hus. Då handlade det om att säga förlåt, lita på att en är förlåten och leva i försoningen. Stora ord! Men när denna värme, solen, den ljumma vinden och fåglar som väcker mig i väldigt arla stund liksom bara övertygar mig om att det finns en enorm godhet i själva livet. I vårt varande, i vår existens så måste jag tro på undret, försoningen! 
Lunch i lugn och ro... 
Sen en muddring med ungarna. 
Ute i vår trädgård. Där roboten gör ett enastående jobb med gräsmattan. 
Det lilla prydnadspäronträdet frodas. 
Så i min sannaste stund säger jag förlåt och tror på försoningens kraft! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt