Ny fas i livet

Svårt att tänka mig min egen pension. Antar att vi alla kommer jobba på utan att se 65 som en gräns. Idag har vi avtackat två kollegor som nu väljer att sluta jobba. Vet att de båda kommer vara delaktiga i verksamheten även till hösten då de har svårt att bryta helt. Men nu i ett annat läge. Mer på egna villkor. 
Vi åkte till Tvålfabriken i Hjo. Så mysigt litet ställe. Varit där en gång förut. Hur fint och gott det än doftat med alla tvålarna vet jag att det inte är någon idé att jag köper. Jag tycker att de alla luktar kräks när de används... Jag köpte annat istället. Bara en pytteliten tvålbit för att testa. Kanske, kanske att jag ändrat mig... 
Mina inköp, olja, sojaljus, massagekaka, icke djurtestad barntandkräm och en minitvål. 
Finns mycket fint! 

Är så veckovill... Alltså, jag menar att jag inte har koll på vad det är för dag. Vet bara att min dag i morgon är fulltecknad. Så är det, mycket som ska avklaras. Gäller att hålla tungan rätt i mun och vara beredd på viss turbulens. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt