En sista enkel-siffrig dag

Om en som jag gillar kalas är det ju toppen att ha fått fyra barn. Fyra av sex gillar verkligen att kalasa på sina födelsedagar. De andra två är mer av det modesta slaget och gillar att fira stillsamt. I morgon fyller barn nr tre två-siffrigt. Hon har räknat dagar sen länge. Lilleskruttan Nora Magdalena blir 10 år. Hon är född strax före 12 efter tre timmar på förlossningen. En enkel födsel gjorde att vi som trebarnsfamilj åt kvällsmat ihop samma kväll. Minns att det var massor av folk här när vi kom hem... 

Mina ungar är väldigt olika varandra och hon är den känsligare. Så stark i sina åsikter och rättvisetänket är stort. Känslorna styr och livet är en bergochdalbana. Mamma säger att hon påminner om nån... Hahaha, ja jag känner igen mig själv i denna unge. Hon kom springande förut och gav mig en kram, den sista kramen som nio åring! Allt är viktigt och av betydelse...  

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt