Julefrid

Jag älskar det ordet, julefrid. Tyvärr är jag inte så bekant med innebörden. Jag håller ett ganska högt tempo fram till jul, får den överstökad och börjar längta efter påsk runt tjugondag Knut. Tror det har med förväntningar att göra. Därför har jag bestämt, och det är upp till mig att bestämma då det är jag som utför, ska pyntandet och fejandet minimeras i år. Det är ändå advent som är det finaste enligt mig. Om barnen önskar tomtar på sina rum är det ok så länge de plockas upp och sedan ner av någon annan än jag. Så är nu detta superego av mig? Nej, för i år tänker jag låta mig vara just så här julefridsaktig som jag känner mig idag, den andra advent! 
Nån hyasint till i den bruna krukan så får det duga!
Spetsgardinerna kan få en röd rosett... 
De blommar och doftar härligt. 
I väntan på att få tända de båda första. 
Änglastegen, de kommer med ett glatt bud!
Stjärnor och levande ljus som visar oss vägen! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt