God ton

Milde så lätt det är att missförstå det skrivna ordet. Förkortat, kompakt och kärnfullt ska det vara i många olika sociala medier. Som givet för tolkningar och olyckliga slutsatser. Ibland blir det så tydligt att vissa konversationer är på väg att haverera. Nu är jag ju inte heller förtjust i konflikter så jag upplever ofta att det blir tryckt stämning och obehag. Att hålla en saklig och god ton är så svårt då varken tonläge eller kroppsspråk avslöjar syftet. Jag lider när vi väljer att missförstå och kritisera varandra vare sig det är ansikte mot ansikte eller via t.ex. Instagram eller liknande. Jag blir ledsen av det som jag uppfattar som påhopp och mobbning. Må vi försöka hålla oss borta från sånt! 

Har haft flera lediga dagar i sträck. Gjort sånt jag velat. Vi har pyntat lite här hemma. Jag bestämde mig ju för att ligga lågt med småkrafset. I stället har vi sex stycken granar i varierande storlek. Vi är redo för att fira jul. 
Bjässen i vardagsrummet orkade jag knappt marklyfta. Men nu står den färdig. 

Den här lille raringen "högg" sig Noel igår! Bar den hela vägen till bilen och pyntade den själv. Det märks att han har sträck- sett fem säsonger av "Jul med Ernst" med mig... 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt