I godan ro

Är lite nonchalant när det kommer till tid. Är en ful ovana jag lagt mig till med. Sliter uttrycket; allt har sin tid! Trots ledig dagar hamnar jag i viss tidsbrist. Underligt! Blivit slapp... Har dock uppskattat tiden massor. Det är skönt att göra saker i sin egen takt. Den har blivit långsammare... Kom med andan i halsen till jobbet idag. Jag började 16.30!!! Ju mer tid jag har innan jag ska iväg på något desto körigare blir det. Trots lite sen ankomst ordnade allt sigfantstiskt bra. Krubbgudstjänsten började 17 och barnen sjöng superfint. Jag blir så tokstolt över denna fina barnkör jag får vara med. Min uppgift är att stötta, peppa och sufflera. Samt att samla ihop dem... Åkte hem lycklig efter ett par timmar i Varvs fina kyrka. Väl hemma satte jag igång att baka småkakor. Niklas har lagat massor av julmat. Vi står för vegetariska alternativ i år. Hopps det finns något godis kvar till i morgon. Haft ryckande åtgång här i helgen. Att nu få krypa ner i sängen med en stunds läsning känns riktigt bra. Kraftsamla för julafton. Jag har redan fått några klappar på jobbet och i postlådan hade Nicolina lämnat present! 
Perfekt att få, något vackrare har jag svårt att tänka mig! Ska ligga i min nya bok! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt