O helga natt...

Lång dag avslutar jag med att allena sittandes i soffan skriva detta inlägg. Dagen påbörjades med en rejält hostande Nora. När kl var sex kunde vi inte ligga kvar längre. Upp och ge medicin. Kl åtta vara alla fyra barnen redo för Nissarnas julklapps jakt. Runt i hela huset leta och följa ledtrådar. Samarbete och syskongnabb om vartannat. Vilken lycka när de väl hittade klapparna. Öppna!!! Så frukost och på med kläder. Frisyrer fixas och bling bling på. Halv tio satt vi i bilen på väg till kyrkan. Krubbgudstjänst där flickorna var med och sjöng i kören. Så hem igen, förbereda maten. Drop in av gäster. Så äntligen mat! Direkt följt av julklappsöppning. Tjo ho vad det går! Framdukning av fika och så kombon kolla tecknat och leka med nya presenterna. Gäster droppar av, jag slumrar på soffan en stund. Vaknar av ett illvrål. Alicia har klämt sina fingrar i dörren... Nedvarvning i soffan för alla! Nu är jag nyss hemkommen från midnattsmässa. Min tur att vara med i kören. Inte övat.. Ärligt så funkar det ändå för resten av kören är så otroligt bra att det bara är att hänga på. Lita på Lisa som dirigerar och le glatt! Nära att jag missade alltihop. Jag körde fast i snön med bilen... Sen var jag men inte FÖR sen! Prästen var också i sista minuten så... Rundar av julafton med några bilder innan jag knör mig ner bland barn, man och katt i sängen. Så en riktigt god fortsättning!!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt