Bloggansvar

Känns overkligt att tänka på ev läsare. Jag vet att de finns eftersom antalet sidvisningar ökar. Så kommer det fram en tjej på Ica som säger att hon läser min blogg. Blir riktigt överraskad och superglad! Känner att jag får ta lite ansvar för mina funderingar här. Oftast skriver jag bara utan tanke på mottagare. Det är enkelt att snabbt formulera mig och lämnar inga spår. Men mötet med henne säger något annat. Hon läser. Någon läser. Det går inte spålöst förbi.
Återblick över dagen; julmarknad i vinterlandskap. Härligt men kallt. Gospel och barnkörerna sjöng från lastbilssläp. Alltid roligt men min Nora grät sig igenom tre sånger. Hon frös så! Jag stod långt in på flaket och såg henne inte ens. Stackars liten. Ja ja, nästa gång för de små blir Decembernatt på Kvarnängen. Det brukar vara så stämningsfullt. I år jobbar jag, en av barngrupperna har sitt julspel samtidigt. Så jag missar ridhuset.
Vi har adventspyntat färdigt nu. Anton frågade igår varför jag grejar så mycket? Sa att det är för er barn. Jo det klart svarade han, men han hade inte tänkt på vilket jobb det ligger bakom. Så är det väl för oss alla. Ibland slår det oss vilket arbete andra lägger ner för vår skull. Bra att bli påmind om detta då och då...

Kommentarer

  1. Hej Anki !, vill bara säga att du ska skriva det som du känner för ,det är ju det som jag tycker om när du gör så !!! Med vänlig hälsning, Ach

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt